Zgodnie z umową, po zwrocie pojazdu dokonamy inspekcji, aby zweryfikować, czy samochód ma uszkodzenia, które nie zostały zgłoszone Arval i naprawione w ramach polisy ubezpieczeniowej. Aby dowiedzieć się, jak przygotować się do zwrotu, zapoznaj się z instrukcją zwrotu pojazdów. Aby sprawdzić, czy uszkodzenia w Twoim samochodzie mieszczą się w normie, zapoznaj się z Przewodnikiem zwrotu pojazdów PZWLP.
Instrukcja zwrotu pojazdu:
Przed zwrotem
Upewnij się, że wszystkie szkody zgłoszone do ubezpieczyciela zostały naprawione, a pojazd posiada ważne badanie techniczne. Skorzystaj z Przewodnika zwrotu pojazdu, który wskazuje typy uszkodzeń, na które musisz zwrócić uwagę.
Przygotowanie do zwrotu
Zadbaj o odpowiednie przygotowanie samochodu, w szczególności:
- pozostaw czyste i suche nadwozie,
- posprzątaj wnętrze pojazdu,
- zdemontuj wyposażenie zainstalowane przez Ciebie,
- usuń wszystkie rzeczy osobiste, dokumenty zawierające dane oraz dane z systemów teleinformatycznych pojazdu,
- przygotuj wszystkie dokumenty pojazdu (książka serwisowa, dowód rejestracyjny, instrukcja obsługi) oraz drugi komplet kluczy,
- ustal termin i miejsce zwrotu z Opiekunem Floty w swojej firmie lub bezpośrednio z firmą logistyczną, odbierającą pojazd.
Zwrot pojazdu
Podczas odbioru pracownik firmy logistycznej sporządzi protokół, w którym wskaże wszystkie widoczne uszkodzenia pojazdu. Uwagi te nie muszą oznaczać dodatkowych obciążeń z tytułu nadmiernych uszkodzeń – to tylko wstępne oględziny. Protokół jest dokumentem potwierdzającym zakończenie kontraktu. Zapoznaj się z nim, a następnie podpisz dokument. Od tej chwili odpowiedzialność za pojazd przechodzi na firmę logistyczną. Wskazówka: przeprowadź zwrot na zewnątrz lub w przypadku złej pogody w dobrze oświetlonym garażu.
Inspekcja pojazdu
Zwrócony pojazd trafia do centrum logistycznego, gdzie niezależny, certyfikowany rzeczoznawca, na podstawie Przewodnika Zwrotu Pojazdu, klasyfikuje wszystkie nienaprawione uszkodzenia i ocenia, czy są one normatywne, czy też obniżają wartość pojazdu. Określi także wysokość obciążenia, biorąc pod uwagę koszt naprawy uszkodzeń
skorygowany według wskazań tabeli amortyzacyjnej.
Raport
Po otrzymaniu szczegółowego raportu z ekspertyzy wraz ze zdjęciami prezentującymi stan pojazdu i kalkulacjami
ewentualnych obciążeń Twój pracodawca może zgłosić swoje zastrzeżenia w ciągu 3 dni.