Zgłoś szkodę w formularzu na My Arval Mobile
Skorzystaj z ikonki „Zgłoś szkodę” (obecnie „Formularz zgłoszenia szkody”). W aplikacji znajdziesz szczegółową instrukcję.
Zgłoszenie szkody w aplikacji MyArval jest możliwe tylko gdy Twoje auto jest ubezpieczone w Greenval. Jeżeli auto jest ubezpieczone w innym towarzystwie ubezpieczeniowym konieczne będzie zgłoszenie szkody telefonicznie. Jeśli nie jesteś pewny/a gdzie jest ubezpieczone auto, skontaktuj się z opiekunem floty w Twojej firmie.
Możesz też do nas zadzwonić:
Po zgłoszeniu poczekaj na kontakt warsztatu lub rzeczoznawcy, który wstępnie oceni zakres szkody, co umożliwi warsztatowi zaplanowanie naprawy.
Do zgłoszenia szkody potrzebne mogą się okazać dokumenty do zabezpieczenia tzw. praw regresowych. W przypadku uszkodzenia samochodu, które nastąpiło wskutek złego stanu nawierzchni lub aktu wandalizmu, potrzebne będą notatka policyjna i zdjęcia. Wezwij policję na miejsce zdarzenia (jeśli policja odmówi przyjazdu, zanotuj imię i nazwisko osoby, z którą rozmawiasz oraz nazwę i numer posterunku policji).
Pamiętaj, aby zdjęcia obejmowały nie tylko uszkodzenia, ale też cechy charakterystyczne miejsca zdarzenia (skrzyżowanie z nazwami ulic, numer słupka itp.). Jest to bardzo ważne, ponieważ umożliwi zabezpieczenie praw regresowych, czyli uzyskanie odszkodowania z OC sprawcy lub administratora drogi publicznej.
Jeśli doszło do kolizji/stłuczki z innym autem, pamiętaj o spisaniu oświadczenia o zdarzeniu. Będzie ono niezbędne do likwidacji szkody z OC sprawcy.
Pobierz oświadczenie o zdarzeniu drogowym
Pamiętaj, aby wezwać policję, jeśli:
- nie jesteś sprawcą zdarzenia;
- są wątpliwości, kto jest sprawcą zdarzenia;
- podejrzewasz, że sprawca jest pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających;
- sprawca oddalił się od miejsca zdarzenia.